viernes, 24 de agosto de 2012

GUIDE NUMBER THREE FOR EIGHT DEGREE


INSTITUCION EDUCATIVA  JUAN MANUEL  GONZALEZ
Dosquebradas – Risaralda
GUIA No: 3_
AREA:   Humanidades             GRUPO:   8
NOMBRE DEL DOCENTE: ____Alma Lenny Sierra 
NOMBRE DEL ESTUDIANTE: _________________________________________
FECHA INICIO: __22-08-2012_              FECHA FINALIZACIÓN: ____-2012
TIEMPO PREVISTO: _ días 
AUTÓNÓNOMO/SEMIPRESENCIAL _________ HRS    TIEMPO DE TRABAJO DIRIGIDO/PRESENCIAL __________ HRS

UNIDAD TRABAJO ACADEMICO: __3_

RIDDLES
ACTIVITY
1.       Why are Saturdays and Sundays strong days?
2.       What kind of animal can jump higher than a house?
3.       What do you serve that you cannot eat?
4.       How does Easter end?

NOTA: ADIVINAR  ESTAS ADIVINANZAS SE LES TENDRA EN CUENTA  COMO PARTE DE SU PROMEDIO FINAL

NOMBRE DE LA GUÍA:    EXPRESSING THE TIME IN FUTURE

PLANTEAMIENTO:
·         Nuestros estudiantes empiezan su primer contacto con el  inglés desde su preescolar;   a partir del grado 8 los estudiantes van focalizando más su atención en la gramática y  en la pronunciación  aquí se hace  mayor énfasis, en las cuatro competencias del idioma. En esta guía se tendrán en cuenta el  presente perfecto, Expresiones de Tiempo para el presente perfecto  yet/already since /for expresiones de tiempo, conectores de adición,   La carta familiar y comercial.
    EXPRESSING THE TIME IN PRESENT PERFECT
TOPICS   :  
·         present  perfect  tense
·         Time expressions for present perfect  yet/already since /for
·         Time expressions
·         Addition connectors
·         The familiar and comercial letters

                                            
COMPETENCIA: hace adecuado uso  del presente perfecto con las expresiones de tiempo.

Indicadores de desempeño:
- Realiza las actividades propuestas según el tema estudiado.
-Emplea los verbos en participio  pasado para escribir oraciones en presente perfecto.
-Utiliza adecuadamente  las expresiones de tiempo  YET/ALREADY/SINCE /FOR en el presente perfecto.
-Escribe cartas formales e informales en inglés de acuerdo con las reglas.
-Emplea las expresiones  de tiempo con el presente perfecto.
-hace correcto uso de los conectores de de adición.
- Siempre cumple con su material de apoyo

CONDUCTA DE ENTRADA: ¿Cómo se redacta una carta en inglés?  ¿Qué es el  presente perfecto? Cuàles son  los conectores de adición?
REFERENTE CONCEPTUAL:
1.       THE PRESENT PERFECT
STRUCTURE
[has/have + past participle]                        Examples:
·       You have seen that movie many times.     Have you seen that movie many times?
·       You have not seen that movie many times.
USE 1 Unspecified Time Before Now
We use the Present Perfect to say that an action happened at an unspecified time before now. The exact time is not important. You CANNOT use the Present Perfect with specific time expressions such as: yesterday, one year ago, last week, when I was a child, when I lived in Japan, at that moment, that day, one day, etc. We CAN use the Present Perfect with unspecific expressions such as: ever, never, once, many times, several times, before, so far, already, yet, etc.
I
've
been to Moscow.
You
've
finished the exercise.
He
's
just gone home.
She
's
already had a holiday this year.
It
's
broken!
We
've
seen this film before.
They
've
bought a new car.

Exercise: Fill in the gaps with the correct form of the verb in brackets.
Example: I __________(see) my new teacher.
Principio del formulario
  • The train to Newcastle ____________already ___________(leave).
  • Alan ______________(be) married twice.
  • The Browns _____________(have) a baby!
  • I _____________(break) my leg once.
  • We _______________(live) here for a year.
Final del formulario
  • The train to Newcastle ____________already _____________(leave).
  • Alan _________ (be) married twice.
  • The Browns ____________ _(have) a baby!
  • I (break) my leg once.
  • We (live) here for a year.
2. TIME EXPRESSIONS FOR PRESENT PERFECT  YET/ALREADY SINCE /FOR
1.SINCE /FOR
Se usan con PRESENTE PERFECTO: have/has + participio pasado
SINCE: Se utiliza cuando se habla de un momento específico en el pasado.
since March, 2012, a long time ago, last year, Monday.
FOR: Se utiliza cuando se habla de un período de tiempo.
for two years, for two months, for a long time, for two hours, for ages.
Ejemplos:
He vivido en esta ciudad desde el 2005.
I have lived in this city SINCE 2005.
He vivido en esta ciudad cinco años.
I have lived in this city FOR five years. 
2. ALREADY/JUST/YET
Se usan con PRESENTE PERFECTO: have/has + participio pasado
Esos tres adverbios tienen DISTINTAS POSICIONES, y se usan en DISTINTOS TIPOS de oraciones. 
a. ALREADY
I have ALREADY finished my homework.
> oración positiva, entre have y el participio.
Ya he terminado mi tarea. 
b. JUST
I have JUST arrived.
> oración positiva, entre have y el participio.
Recién he llegado.
c. YET
I haven't finished my homework YET.
Oración negativa, al final de la oración. 
Yo no he terminado mi tarea aún/todavía.
 
Have you finished your homework yet? Oración interrogativa, al final de la oración.
 
Han terminado su tarea ya?
ACTIVITY WITH TIME EXPRESSIONS FOR PRESENT PERFECT  YET/ALREADY SINCE /FOR
1. Wait a moment please! I have not finished the last exercise
2. I have_______________seen this movie twice
3. We have not seen each other ___________Saturday
4. Jack and Pauline have been married_________ three years
5. Haven't you done your Christmas shopping _________?
6. Stephen has worked here _________last May
7. Put your money away. I have __________paid the bill
8. I have lived in the same house ­­_________I was born
9. I have not cooked supper_____________ because I thought you were going to be late
10. Do not say anything to Mary. I have not told____________ anyone
Do we use for or since with the following time references?
Principio del formulario
  • I haven't phoned home ___________Christmas.
  • We've been here __________nine o'clock.
  • I have worked for International House ___________more than eight years.
  • I haven't visited my home town ____________I left school.
  • I haven't been to the cinema ___________ages.
  • I have studied non-stop _____________9.15.
  • I have had a driving licence ____________I was eighteen.
  • She hasn't had a day off __________1999.
  • Johan has been in England ____________more than two weeks now.
  • Peter has been my best friend __________we were nine.
Final del formulario

3.CONNECTORS OF ADDITION AND CONTRAST
CONNECTORS: Are particles that serve  to order and to relate the different ideas that appear in a text
  • Read the pairs of sentences below. Which pair expresses similar ideas? Wich pair expresses contrasting ideas? Use the chart to  help you.
  • 1. Their team has got the best players. Moreover,( Además). their coach is fantastic. 
  • 2. Their team has got the best players. Nevertheless, (Sin embargo) they lost the last game. 
            CONNECTORS OF ADDITION: in addition, furthermore, moreover, as well as, also, and
          CONNECTORS OF CONTRAST: however, nevertheless, on the one hand / on the other hand, in spite of / despite, although /even though, but
                                                                    
  • Choose the correct connector:
        1. Lorena seems to be quite clever. ......., she often gets low marks.
        2. The service at this restaurant is excellent. .........., the food is delicious.
     
        3. I've never been to Argentina, .........having relatives there.

        4. Jordi is a careful driver. .........., he’s had several accidents. 

        5. Cristina loves playing sport, ........ she’s not very good at it. 

        6. Anna is talented at music.......... art.

  • Some connectors have got similar meanings but are followed by different structures. Despite and in spite of are followed by a noun phrase or a gerund.
                                   We did not wear coats despite the cold weather.
                                   I tried to look happy in spite of feeling terrible.

        Even though and although are followed by a clause.

                                   My car constantly needs repairs even though it’s new.
                                   My cousin and I aren’t very close, although we’re the same age.
        Choose the correct connector.
        1. We're studying now there's an interesting film on TV.
        2. I’d like to talk to you   I know you’re busy.
        3.   her efforts, she failed the exam.
        4. we were having difficulties, we felt optimistic.
        5. We didn’t win the game  all all our hard work.

  ACTIVITY
Escribir una composición  de no menos de 5 líneas en inglés utilizando los conectores estudiados.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CARTAS INFORMALES (INFORMAL LETTERS)

Para comenzar a escribir la carta informal, puedes hacerlo con Dear …, Significa: estimado, querido, apreciado …  Aunque también puedes saludar simplemente: Hi Peter!, Hello!, How are you? ...
Sería buena idea que comenzaras con una buena introducción como: decir que tenías ganas de escribir: I was looking forward to writing you, disculparte por no haberlo hecho antes: sorry I´ve taken so long to write you, esperando que esa persona se encuentre bien: I hope you are well, agradecer una carta de esa persona: thanks for your letter, which I got a couple of days ago, etc.Puedes incluir contracciones como I´ve, I´m I´d, si quieres escribir más rápido y parecer más friendly.
Procura no parecer muy “telegráfico”y evita escribir frases cortas sin conexión. Utiliza connectors como: anyway (de cualquier manera), however (sin embargo), after that, afterwards (después), although (aunque), also (también), etc.

Para despedirte, puedes utilizar expresiones como: love and kisses, bye, write soon, with love, etc, dependiendo de la relación que tengas con esa persona.
Ejemplo de carta informal de una hija que escribe a sus padres desde Londres, utilizando expresiones

12th September 2010
Dear Mum and Dad,
Hi! Thanks for your letter, which I got a couple of days ago. Sorry I´ve taken so long to answer, but as you imagine, I´ve been very busy.


Anyway, I think that I´ve sorted out the little problems I was having when I arrived. The family I´m now staying with are really good and look after me. She gives me good food and I´m getting fat.
Lessons at the college are fine. We have good teachers and I understand what they say. My English is improving!
I ´ve also made a couple of friends that are from different countries. I practice my English with them and sometimes we go to pubs.
We´re going to the British Museum tomorrow.
I´ll tell you more things in my next letter,

Love and kissess

Your daughter

Cartas formales

A la hora de escribir cartas formales a una empresa o institución para requerir algo como trabajo, información, o una plaza, para presentar una queja, para presentarte, para informar sobre algún asunto, etc.,.

El encabezamiento de la carta o heading es muy importante. En la parte superior derecha pon tu dirección pero NO tu nombre. Un poco más abajo, pero a la izquierda, se pone la dirección a la que la envías, sobre todo si son cartas comerciales.

La fecha o date, se suele poner debajo de tu dirección, dejando un espacio de un par de líneas. Si la carta va dirigida a hablantes de inglés americano, especifica bien cuál es el mes y cuál es el día, ya que ellos suelen poner primero el mes. Por tanto si pones 2/3/01, y dudas si comprenderán que es dos de marzo en lugar de tres de febrero, mejor escribe el mes completo: 2 March 2002. (Recuerda que los meses en inglés se escriben con mayúscula)

El saludo o salutation: Escribe siempre Dear, (no Hello, como en las informales) y recuerda que no se ponen los dos puntos, sino una coma después. Aunque en inglés americano puede que los encuentres, sobre todo en cartas comerciales, también hay tendencia a que esa coma desaparezca.
El encabezamiento de la carta o heading es muy importante. En la parte superior derecha pon tu dirección pero NO tu nombre. Un poco más abajo, pero a la izquierda, se pone la dirección a la que la envías, sobre todo si son cartas comerciales.

La fecha o date, se suele poner debajo de tu dirección, dejando un espacio de un par de líneas. Si la carta va dirigida a hablantes de inglés americano, especifica bien cuál es el mes y cuál es el día, ya que ellos suelen poner primero el mes. Por tanto si pones 2/3/01, y dudas si comprenderán que es dos de marzo en lugar de tres de febrero, mejor escribe el mes completo: 2 March 2002. (Recuerda que los meses en inglés se escriben con mayúscula)

El saludo o salutation: Escribe siempre Dear, (no Hello, como en las informales) y recuerda que no se ponen los dos puntos, sino una coma después. Aunque en inglés americano puede que los encuentres, sobre todo en cartas comerciales, también hay tendencia a que esa coma desaparezca.
Dear Sirs,: si escribes a una compañía o una organización.
Dear Sir/Madam,: si sabes el puesto, pero no el nombre.
Dear (name),: si ya sabes el nombre de la persona.
Mr: para hombres
Mrs: para mujeres casadas
Miss: para mujeres solteras.
Ms: para mujer
ACTIVITY
Choose one of the three subjects and write a letter to a friend or family member
1.        Write a letter to a friend you haven't seen or spoken to in a long time. Tell him / her about what you have been doing and ask them how they are and what they have been up to recently.
2.        Write a letter to a cousin and invite them to your wedding. Give them some details about your future husband / wife.
3.        Write a letter to a friend you know has been having some problems. Ask him / her how she / he is doing and if you can help.

FINAL ACTIVITY ABOUT  SONG
1.       Escucha la canción y completa los espacios
2.       Escribe un corto mensaje en inglés acerca de la canción.
3.       Aprenderla como nota final de periodo 40%
 
MY HEART WILL GO ON
(Love Theme from Titanic)
by Celine Dion

Every night, in my _______________,
I see you, I feel you.
That is how I know you go on.
Far, across the _________________

And spaces between us,
You have come to show you go on.

Near, _____________
, wherever you are,
I believe that the heart does go on.
Once more, you opened the _______________
.
And you're here in my heart.
And my heart will go on and on.

Love can touch us one __________________
,
And last for a lifetime.
And never let go till we're gone.
Love was when I loved you,
One true time to ______________
on to.
In my life, we'll always go on.

Near, _____________
, wherever you are,
I believe that the heart does go on.
Once more, you opened the ________________
.
And you're here in my heart.
And my heart will go on and on.

You're here, there's nothing I ________________
.
And I know that my heart will go on.
We'll stay, forever this way.
You are _____________
in my heart.
And my heart will go on and on
5.       .
to go on
seguir, continuar
near
cerca
far
lejos
wherever
dondequiera
the heart does go on
el corazón sigue. En este caso, does no sería necesario. Sin embargo, se utiliza para enfatizar la acción: el corazón sí sigue.
once more
una vez más. Recordemos: once (una vez), twice (dos veces) y a partir de allí, three times (tres veces), four times (cuatro veces), etc.
to last
durar. No confundir con el adjetivo last, que significa "último".
for a lifetime
para toda la vida, por toda una vida
let go
dejar, soltar
till
hasta (que). Tiene el mismo significado y uso que until.
to hold on to something
guardar algo
to fear
temer, tener miedo
to be safe
estar seguro, a salvo


http://www.youtube.com/watch?v=fiy9YB1coMw

No hay comentarios:

Publicar un comentario